23 november 2016

Groot succes bij de Klassieke
Olympiaden voor Latijn en Grieks

8 leerlingen door naar de tweede ronde!

Deze week is de uitslag van de eerste ronde van de Klassieke Olympiaden 2016 -2017 bekend gemaakt: 8 leerlingen uit klas 5 zijn door naar de tweede ronde!

Zo’n 900 gymnasiumleerlingen uit het hele land hebben zich gebogen over Latijnse en Griekse teksten. Aliya Hayat en Jakob Gilcher hebben de tweede ronde van de Olympiade Latijn bereikt! Op 18 januari zullen ze in Amersfoort proberen een finaleplaats te bemachtigen. Hanneke van Gent, Lieke van Haastregt, Stan Jansen, Sophie van Leeuwaarde, Antje Nikkels van der Veen en Dina Soliman zijn door naar de tweede ronde van de Olympiade Grieks. Zij gaan op 25 januari de strijd aan.

In de tweede ronde worden de kandidaten bevraagd over een pensum dat zij vooraf hebben voorbereid. Ook zullen zij een schriftelijke creatieve verwerking maken aansluitend bij het gelezen pensum. De beste drie gaan door naar de finale, waarin de volgorde bepaald wordt.

Alvast veel succes toegewenst!