2 februari 2017

Leerlingen klas
4, 5 en 6 naar IFFR

A Hustlers Diary

Tijdens het Internationaal Filmfestival Rotterdam zijn alle leerlingen die het kunstvak in klas 4, 5 en 6 volgen naar de film A Hustlers Diary van Ivica Zubak geweest. De film vertelt het verhaal van Metin en laat zien hoe Metin de kans krijgt om het roer om te gooien in zijn leven door een dagboek vol poëtische bespiegelingen te gaan schrijven. Daardoor weet hij te ontsnappen uit de criminaliteit. Deze overgang van de criminaliteit naar het schrijven zorgt voor een grote verandering in het leven van Metin. Hij wordt ontdekt wordt door een literair agent en komt in contact met uitgevers.

Ook is de film een ‘coming-of-age’-film. De overgang van kind naar volwassene is een universeel gegeven, dat in alle culturen een belangrijk thema is.

Terug op school hebben de leerlingen de film geanalyseerd en nabesproken.