Ontdek de verschillende vakken

samen met luur jan

LESSEN OP HET MARNIX GYMNASIUM

Luur Jan stelt zichzelf voor aan jou
Luur Jan is jouw virtuele gids in de school!

Bekijk hieronder video’s over Nederlands, Engels, Frans, Klassieke Talen, Wiskunde, Natuurkunde, Biologie, Levensbeschouwing, Gym, Informatica en Beeldende Vakken.

Klassieke talen

Op een gymnasium leer je ook de klassieke talen Latijn en Grieks. Wat maakt dit zo interessant?

Wiskunde

In de eerste en tweede klas krijg je het vak wiskunde bij ons in het computerlokaal!

Nederlands

We nemen hier een kijkje bij het vak Nederlands. Hier ga je spellingsregels leren, begrijpend lezen en allerlei andere (aan Nederlands gerelateerde!) onderwerpen behandelen.

Engels

Hello there! Engels is één van de meest gesproken talen ter wereld. Je mag je hier bezighouden met veel verschillende leuke projecten. Welke projecten? Bekijk de video!

Frans

Bonjour! Bij Frans leer je het lezen, schrijven en spreken van deze bijzondere, romantische taal. Luur Jan en mw. Anneloes van Voorden vertellen je daar meer over!

Biologie

Bij biologie leer je van alles over levende wezens, bijvoorbeeld hoe een lichaam in elkaar zit. Benieuwd wat er allemaal in het lokaal te vinden is? Bekijk de video!

Levensbeschouwing

Hier leer je filosoferen! Wat dat precies is, legt Luur Jan verder uit!

Gym

Lokaal 1, het gymlokaal! Hier kan je al je energie kwijt. Naast het gymlokaal is er ook een mooi, groot veld waar je in de zomer veel gaat sporten.

Natuurkunde

Natuurkunde is een exact vak, je leert de wereld om je heen te verklaren. Waarom valt een appel van een boom? Bekijk de video.

Informatica

In het informaticalokaal staan alleen maar computers, ben je nieuwsgierig wat je hier precies gaat doen?

Beeldende vakken

Ben jij creatief? Je leert hier verschillende technieken om mooie kunstwerken te maken. Laat je eigen fantasie de vrije loop!

Ontdek het Marnix
Nieuwsgierig naar meer over onze fijne school?