Wat maakt het

Marnix bijzonder?

wat maakt het marnix bijzonder?

wat maakt het marnix bijzonder? wat maakt het marnix bijzonder? wat maakt het marnix bijzonder?

Geschiedenis
Het Marnix Gymnasium is opgericht in 1903. De school startte in een gebouw aan de Jonker Fransstraat en trok leerlingen uit de hele provincie. In 1927 kreeg de school een nieuw gebouw aan het Henegouwerplein. Dit inmiddels monumentale gebouw is al negentig jaar als school in gebruik. Sinds 2011 wordt een deel van de lessen van het Marnix weer in dit gebouw gegeven. Met haar ruim honderd jaar geschiedenis kent de school vele mooie tradities die je eigenlijk alleen op een categoraal gymnasium tegenkomt.

Bereikbaarheid
Inmiddels is het Marnix Gymnasium alweer ruim vijftig jaar aan de Essenburgsingel gevestigd, vlakbij Diergaarde Blijdorp. Het gebouw heeft een prettige sfeer en ademt rust uit. Kom binnen in de school en je voelt je direct thuis. De school is gemakkelijk bereikbaar met de fiets of met het openbaar vervoer: het Marnix staat op 10 minuten loopafstand van het Centraal Station. Buslijnen 38 en 44 stoppen voor de school en ook de tramlijnen 21 en 23 stoppen vlakbij.

Eigen sportveld
Ook al ligt de school midden in de stad, er is veel ruimte rondom het gebouw: we hebben een eigen sportveld. Dit wordt natuurlijk gebruikt voor lichamelijke opvoeding, maar buiten de lessen wordt er ook regelmatig een balletje getrapt.