Extra uitdaging, terwijl je nog op de basisschool zit:

Het pre-gymnasium

pre-gymnasium

Ook in januari 2022 start op het Marnix een Pre-Gymnasiumklas!

Wat?

Je volgt bij ons twaalf weken achter elkaar een verbredend en uitdagend programma met zowel alfa-, bèta- als gammavakken en daaraan verwante projecten; leren debatteren, argumenteren, actualiteit, vergelijkende taalwetenschappen, wiskunde, biologie, klassieke talen en geschiedenis.

Waar?

Marnix Gymnasium
Essenburgsingel 58
3022 EA Rotterdam

pre-gymnasium

Het inschrijfformulier voor het Pre-gymnasium periode maart-april is gesloten. Vanaf 1 juni kan je je aanmelden voor Pre-gymnasium periode september-oktober.

Als u bij de vorige aanmeldronde bericht heeft gekregen dat u op de wachtlijst bent geplaatst, hoeft u uw kind niet opnieuw aan te melden. U krijgt hierover nog aanvullend bericht van ons.

Wat?

Je volgt bij ons acht weken achter elkaar een verbredend en uitdagend programma met zowel alfa-, bèta- als gammavakken en daaraan verwante projecten; leren debatteren, argumenteren, actualiteit, vergelijkende taalwetenschappen, wiskunde, biologie, klassieke talen en geschiedenis.

Waar?

Marnix Gymnasium
Essenburgsingel 58
3022 EA Rotterdam

Voor wie?

Ben je een leergierige, gemotiveerde en getalenteerde leerling met een brede belangstelling en zit je in groep 8? Vind je het leuk om nieuwe dingen te leren, houd je van uitdaging en heb je een voorlopig VWO-advies van je basisschool? Dan is het volgen van lessen op ons Pre-gymnasium iets voor jou. Een geweldige kans om, terwijl je nog in groep 8 zit, al kennis te maken met het voortgezet onderwijs. Dat maakt de overstap van groep 8 naar de eerste klas straks meteen een stuk minder spannend.

Wanneer?

8x op de woensdagmorgen van 09.00 tot 12.00 uur.

Wanneer?

12x op de woensdagmorgen van 09.00 tot 12.00 uur, van januari tot april.

Heb je nog overige vragen?

Mocht je vragen hebben en contact op willen nemen, dan kan dat door een e-mail te sturen aan pre-gymnasium@marnixgymnasium.nl. Het is helaas niet mogelijk om je via de mail aan te melden voor het Pre-gymnasium. Dit verloopt via het aanmeldingsformulier op de website om het inschrijvingsproces zo eerlijk en overzichtelijk mogelijk te laten verlopen.

Aan deelname van het Pre-gymnasium zijn geen kosten verbonden. Wel heb je toestemming nodig van zowel je ouders als je basisschool.