Groep 7 en 8

Handig om te weten

handig om te weten

handig handig handig

Geen meester of juf meer
Op de basisschool heb je een meester en juf. Op het Marnix Gymnasium noemen we ze docenten of leraren.
Zo zijn er nieuwe namen voor verschillende mensen op het Marnix Gymnasium.

Lokalen
Elke les wordt in een ander lokaal gegeven. Deze zijn meestal ingericht naar het vak dat er wordt gegeven.
Op jouw rooster vind je terug in welk lokaal je moet zijn, dus houd dit goed in de gaten.

Decanen
Op het Marnix gymnasium hebben we twee decanen.
Zij helpen je bij het kiezen van profiel, keuzevakken en je studiemogelijkheden na het Gymnasium.

Mentoren
Elke leerling heeft een mentor. Je kunt al je vragen die je hebt over de school aan hem stellen.
Ook houdt je mentor in de gaten of de studievoortgang naar wens verloopt.

Ooms en tantes
De avunculi – het Latijnse woord voor ooms en tantes – organiseren een aantal gezellige activiteiten
en helpen jou om je zo snel mogelijk thuis te voelen op school.

welke tijden zit je op school?

Voor alle lessen die je volgt wordt een rooster gemaakt. Wij hebben twee verschillende roosters.
Een 50-minutenrooster voor een normale dag en een 40-minutenrooster voor een dag met bijzondere activiteiten.

route

Marnix, het Rotterdamse Gymnasium staat dichtbij Diergaarde Blijdorp.

• Je kunt de school makkelijk bereiken op loopafstand van Rotterdam Centraal.
  • Je kunt ons makkelijk per fiets bereiken.
  • Lijnbus 38 en 44 stoppen vlakbij onze school.
  • Diverse tramlijnen stoppen bij het kruispunt Heemraadssingel/Vierambachtstraat.
    Dan is het maar 5-10 minuten lopen naar school.