CultuREEL

CULTUREEL

Op het Marnix Gymnasium is binnen én buiten de lessen veel ruimte voor cultuur. Dat vinden we belangrijk. Kunst, muziek, theater en dans moet je ervaren en beleven. Dat doen we bijvoorbeeld op de Muziekavond. Leerlingen van klas 1 tot en met 6 doen mee, solo of in groepsformaties, met klassiek, pop of rock, als het maar goed klinkt, swingt of ontroert. Op de Muziekavond vindt ook de bestuurswisseling van de CGB plaats.

THEATERVOORSTELLINGEN

De Grote Avond is toch wel het hoogtepunt van het jaar voor veel leerlingen. De eersteklassers zetten traditioneel een grappig en gezellig stuk neer, terwijl de zesdeklassers ook een eigen geschreven stuk opvoeren, waarbij ze een vrolijke noot durven te kraken met lerarenimitaties in het zesdeklasstuk. Verder zijn er prachtige dansen, grappige sketches en een ‘groot toneelstuk’ met de best acterende leerlingen uit alle klassen te zien. En wat dacht je van het docentencabaret? Al jaren is het Zuidplein Theater een paar avonden lang het podium voor onze school. Laat je zakken in het rode pluche en geniet.