De wervingscampagne #wijzijnmarnix blijkt een groot succes

Zoals bij alle scholen in het voortgezet onderwijs is het een spannende tijd, want de inschrijfperiode is begonnen. Naar aanleiding van de campagne #wijzijnmarnix hebben extra veel leerlingen zich aangemeld voor de kennismakingsgesprekken op school en we zijn verheugd dat de aantallen dagelijks nog oplopen.

In deze campagne vertellen leerlingen, ouders en docenten in korte filmpjes hun persoonlijke verhaal over wat hun Marnix zo bijzonder maakt. De korte filmpjes werden getoond op digitale abri’s op een aantal plekken in Rotterdam, op sociale media, nieuwssites van DPG Media en op de website van het Marnix Gymnasium. Ook is er een uitgebreide postercampagne op driehoeksborden door de gehele stad zichtbaar.

Tijdens de campagne gingen leerlingen terug naar hun oude basisschool om bij de groepen acht taarten te bezorgen met daarop #wijzijnmarnix. Ruim 20 leerlingen van het Marnix bezochten hun oude basisschool, wat veel enthousiaste reacties van docenten en leerlingen opleverde.

Het doel van de campagne was om groep acht-leerlingen en hun ouders op te roepen om naar het leerling-oudercafé op 14 maart jl. te komen en deel te nemen aan kennismakingsgesprekken.  Tijdens het ouder-leerlingcafé konden geïnteresseerde ouders en leerlingen speeddaten met ouders en leerlingen van het Marnix en kregen ze indien gewenst een rondleiding door de school. De persoonlijke setting en aandacht is typerend voor de geborgen en huiselijke sfeer op het Marnix Gymnasium. Een flink aantal bezoekers van het café heeft inmiddels een kennismakingsgesprek aangevraagd.

De inschrijfperiode loopt nog tot en met 31 maart. Je kunt je via de website www.wijzijnmarnix.nl aanmelden voor een kennismakingsgesprek.