24 augustus 2017

Internationale Aardrijkskunde
Olympiade 2017

Thomas Westhoff behaalt een bronzen plak.

Tijdens de Internationale Aardrijkskunde Olympiade van 2017 te Belgrado heeft een ex 6e-klasser van het Marnix Gymnasium, te weten Thomas Westhoff, een bronzen plak in de wacht weten te slepen. Hij maakte deel uit van het 4 koppige team dat Nederland vertegenwoordigde tijdens de Olympiade. De prestatie van het Nederlandse team als geheel was ook goed want elk van de 4 deelnemers viel in de prijzen. Daarmee werd Nederland 11e overall.

Thomas en de andere 3 Nederlandse deelnemers hebben tijdens de internationale Olympiade gestreden tegen ruim 200 andere middelbare scholieren uit 77 verschillende landen. Om Nederland te mogen vertegenwoordigen hebben zij tijdens de nationale aardrijkskunde olympiade ruim 6600  leerlingen uit heel het land achter zich gelaten. Hiervoor moesten ze verschillende testen afleggen en meerdere veldwerkonderzoeken uitvoeren.

Het Marnix Gymnasium is erg trots op Thomas en feliciteert hem met het behalen van de bronzen plak!