04 april 2019

Klimaatweek op het Marnix

Ook leerlingen van het Marnix deden mee aan de klimaatmars op 7 februari in Den Haag.
De school besteedt daarna een hele week aan de klimaatproblemen.

Veel scholieren uit het hele land betoogden op het Malieveld voor een beter klimaatbeleid. Leerlingen van het Marnix die meededen wilden ook graag op school meer aandacht voor de klimaatproblematiek. De schoolleiding ondersteunde dat van harte en riep de week van 8 april uit tot Klimaatweek.

Er vinden in deze week drie activiteiten plaats:

– een debatavond
– een klimaatquiz
– een kunstwedstrijd

Door deze activiteiten hoopt de school de aandacht voor de klimaatveranderingen en de kennis daarover bij leerlingen te vergroten.

Klimaatdebat

Het klimaatdebat vindt plaats op dinsdagavond 9 april vanaf 20.00 uur. Leerlingen, ouders, docenten en andere schoolmedewerkers gaan in teams met elkaar in debat aan de hand van stellingen over het klimaatbeleid. Het debat wordt beoordeeld door een vakkundige jury.

Klimaatquiz

Woensdag 10 april wordt er een Klimaatquiz gehouden in alle klassen en is er per leerjaar een zelfgebakken appeltaart te winnen door de beste klas.

Kunstwedstrijd

Tijdens de hele week is er de kunstwedstrijd. Kunstwerken en gedichten rond het thema Duurzaamheid kunnen ingeleverd worden tot 9 april. De school stelt ze daarna in het gebouw ten toon.

Rector Yolande de Beer zegt: ‘We juichen de initiatieven van onze leerlingen op dit gebied heel erg toe, vanwege het belangrijke onderwerp, maar ook omdat we actieve en maatschappelijk geëngageerde leerlingen graag de ruimte willen geven zich te ontwikkelen. Met name het debat leent zich goed om ieders mening te horen en zo de eigen mening aan te scherpen. Dat past goed bij de gymnasiale opleiding. Wij rekenen op een mooie en leerzame week!’