18 november 2020

Marnix Gymnasium 1e school
met CO2 sensor in ieder klaslokaal!

Afgelopen maandag hebben wij als Marnix Gymnasium namens de scholengroep CVO de eerste CO2 sensoren in gebruik genomen. Dit bekent dat vanaf heden in al onze klaslokalen een CO2 sensor hangt. Het betreft hier de nieuwste Internet of Things (IoT)-dienst van KPN op het vlak van CO2 monitoring. Het Marnix Gymnasium is één van de eerste middelbare scholen die zo intensief aandacht besteedt aan een gezond binnenklimaat in het kader van de corona pandemie. Wij hopen dat deze nieuwe dienst bijdraagt aan het beperken van de overdracht van luchtweginfecties en virussen, zoals COVID-19. Zeker nu de winter voor de deur staat, willen wij onze leerlingen en docenten niet de hele dag met dikke vesten en jassen in een lokaal met open ramen laten zitten. Sinds de start van dit schooljaar hebben we op het Marnix Gymnasium geïnvesteerd in verschillende coronamaatregelen zoals de verbetering van onze IT-faciliteiten, meer pauzeplekken voor leerlingen en het uitdelen van Marnix-mondkapjes. Voor ons als gymnasium is de CO2 sensor een volgende logische stap om ervoor te zorgen dat het naast veilig, ook gewoon zo comfortabel mogelijk blijft.

Marnix in de media:

AD – CO2 monitoring