26 november 2020

Bijzondere grootstedelijke aanpak op Marnix Gymnasium gebundeld in recente uitgave van de Gelijke Kansen Alliantie

Als Marnix Gymnasium zijn we de eerste school die een aantal jaren geleden samen met onderwijssocioloog Iliass El Hadioui, het gedachtegoed van de transformatie school geïntroduceerd heeft binnen het gymnasiaal onderwijs. Het Marnix Gymnasium is heel trots op de stappen die we inmiddels hebben gezet, zowel op ons eigen gymnasium alsook samen met onze collega-scholen in Rotterdam en in de landelijke Community Urban Education (CUE). Deze beweging draagt -zichtbaar- bij aan de ontwikkeling van het onderwijs en de behoeften, talenten en achtergronden van onze leerlingen anno 2020.

De Community Urban Education (CUE) is een gemeenschap waarin schoolleiders, leraren en onderwijsondersteuners inzichten en ervaringen delen op het gebied van lesgeven in een grootstedelijke context. Inmiddels zijn 30 scholen uit Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Tilburg onderdeel van de CUE. De Gelijke Kansen Alliantie (GKA) heeft de verhalen van deze scholen verzameld en gebundeld in een speciale uitgave.