31 mei 2021

Afstandsregel tussen leerlingen op
middelbare scholen losgelaten

Afstandsregel tussen leerlingen op middelbare scholen losgelaten

Deze week is de afstandsregel tussen leerlingen op middelbare scholen losgelaten. Afgelopen week hebben we in samenspraak met het team en de ouder- en leerlinggeleding van de MR de voorbereidingen grondig verkend om hier op het Marnix Gymnasium op een verantwoorde manier aan te voldoen, met inachtneming van de veiligheid voor zowel leerlingen als collega’s.

Sinds maandag 31 mei kunnen al onze leerlingen weer iedere dag op school de lessen volgen. In alle eerlijkheid moeten wij zeggen dat we het een spannende stap vinden om in deze fase als school weer volledig open te gaan. We zijn zeker verheugd onze leerlingen weer tegelijkertijd op school te mogen verwelkomen maar er is ook zorg over de gezondheid van onze collega’s en leerlingen. Wij hopen door inachtneming van de veiligheidsmaatregelen en het continueren van de goede samenwerking met onze leerlingen en hun ouders dat we het besmettingsrisico op het Marnix Gymnasium laag houden. Op deze manier kunnen we met elkaar nog een aantal fijne, inspirerende schoolweken tegemoet te gaan. Daar hebben we alle vertrouwen in!