1 juni 2021

De Progress Pride Vlag

De hele maand juni is het ‘Pride month’, in deze maand vieren we hoe ver de LHBTI+ gemeenschap is gekomen en dat iedereen nu mag en kan zijn wie ze willen. Het Marnix wil zeker tijdens Pride month duidelijk maken dat elke leerling op school welkom is en dat je mag zijn wie je bent.

De Progress Pride Vlag is in 2018 ontworpen door Daniel Quasar, hij heeft dit design gebaseerd op een al bestaande regenboogvlag die in 2017 is gemaakt. De Regenboog kleuren representeren alle LHBTI+’ers, de zwarte en bruine strepen vertegenwoordigen LHBTI+’ers van kleur en LHBTI+’ers die met aids of HIV leven of daaraan overleden zijn. De kleuren roze, blauw en wit staan voor de transgender gemeenschap. De vlag representeert twee hele grote groepen die een belangrijke rol hebben gespeeld bij de emancipatie van de LHBTI+ gemeenschap. De pijl die naar rechts wijst moet voortuitgang voorstellen en het is belangrijk dat we die vooruitgang vasthouden.