18 november 2021

Geslaagde informatieavond

Reis op het Marnix
Dinsdag 16 november mochten wij de ouders van groep 8 leerlingen uit Rotterdam en regio verwelkomen op het Marnix Gymnasium. Gelukkig kon dit (met enkele extra coronamaatregelen) live bij ons op school! De echte experts waren natuurlijk onze eigen eerstejaars leerlingen die vol enthousiasme vertelden over hun ‘reis op het Marnix’. Ze vertelden wat zij interessant vinden aan de klassieke talen, hoe het wennen is om de overstap vanuit de basisschool te maken, over de leerstrategieën die ze ontwikkelen maar ook het managen van huiswerk en kunnen blijven sporten en afspreken met vrienden naast school (ook erg belangrijk!).

Kortom, het eerlijke verhaal van leerling zijn op het gymnasium. Heeft u deze Centrale Voorlichting gemist? U bent van harte welkom op onze volgende Informatieavond op 17 januari en de Open Dag op zaterdag 5 februari. Nadere informatie over het aanmelden volgt snel.