16 mei 2022

Debattoernooi talentklassen

Marnix winnaar Landelijk Debattoernooi Talentenklassen

Afgelopen zaterdag 14 mei vond het Landelijke Debatwedstrijd Talentenklassen plaats in Rotterdam. Hieraan namen diverse teams van leerlingen uit groep 8 van het basisonderwijs deel, zo ook het team van het Marnix Gymnasium dat de eerste plaats wist te behalen!

Talentenklassen is een breed programma waarbij talentvolle, gemotiveerde en breed geïnteresseerde leerlingen en hun ouders een steun in de rug krijgen voor het succesvol vervolgen van de schooltijd. Het programma is bedoeld om kansengelijkheid te stimuleren en geen talent onbenut te laten. Het programma is een brede aanpak waarbij kinderen op school, thuis en in hun vrije tijd op verschillende manieren extra ondersteund worden. Debatteren is een leuke en speelse wijze om de taalvaardigheid te verbeteren en te leren argumenteren. Klik hier voor meer informatie. Het Marnix Gymnasium leidt al meer dan 7 jaar talentvolle groep 8 leerlingen uit Rotterdam op voor het vervolgonderwijs.