23 mei 2022

Kunsttour door Rotterdam

Een inspirerende ochtend

De laatste lessen Art & Culture stonden in het teken van de beeldende kunst. De leerlingen hebben zelf werk gemaakt, maar zijn eerst werk van andere kunstenaars gaan bekijken.

Twee weken geleden tijdens de lessen A&C hebben de tweedeklassers een tour door de stad gemaakt waarbij zij verschillende kunstwerken op straat hebben bekeken. In verschillende groepjes, zijn er presentaties gegeven over een kunstwerk dat ze zelf hebben uitgekozen. Zo hebben we het openlucht Street Art Museum, de Reus van Rotterdam, de Verwoeste stad, kunst in de Markthal en de luchtsingel bekeken.

Deze kunsttour is de inspiratiebron geweest voor wat de leerlingen zelf hebben gemaakt tijdens de les.