Nieuws rondom het

CORONA VIRUS

Regels m.b.t. vakantie in landen met een oranje of rood reisadvies

Als u op vakantie wilt naar het buitenland, controleer dan eerst het reisadvies voor dat land op Nederlandwereldwijd.nl. Het wordt afgeraden om op vakantie te gaan naar ‘oranje landen’, voor ‘rode landen’ geldt een negatief reisadvies. Wie toch terugkomt uit een oranje of rood land wordt dringend geadviseerd 14 dagen in quarantaine te gaan. De quarantaine geldt voor volwassenen en ook voor kinderen van boven de 12 jaar. Wij willen u vriendelijk verzoeken om ons als school, indien van toepassing, hierover voor de start van de eerste lesdag op 3 september in te lichten.

Hygiënemaatregelen na de zomer

Ook na de zomervakantie blijven de hygiënemaatregelen van het RIVM van kracht. Tussen onderwijspersoneel en leerlingen blijft de 1,5 meter afstand gehandhaafd. Leerlingen wordt verzocht zoveel mogelijk op de fiets te komen dan wel zich te laten brengen/ophalen door een ouder/verzorger, dit om de druk op het OV te verlagen. Een leerling met verkoudheidsklachten blijft in principe thuis.

Telefoonnummer Rijksoverheid
(speciaal voor Corona virus) 0800-1351