Deze zesdeklassers hebben het HPG-examen behaald!

Deze zesdeklassers hebben het HPG-examen (Honours Programma voor Gymnasia) succesvol afgelegd: zij mochten in het prachtige gebouw van het Johan de Witt gymnasium in Dordrecht hun welverdiende certificaat in ontvangst nemen. Van harte gefeliciteerd allevier met dit mooie resultaat!

In Nederland bieden 30 gymnasia het Honours Programma voor Gymnasia aan. Leerlingen worden vanaf de 4e klas uitgedaagd om hun passie te volgen en zich te verdiepen in een onderwerp dat hen in hoge mate boeit om zo zichzelf te ontwikkelen en te leren onderzoeken. Daarbij groeien ze in competenties zoals creëren, communiceren, samenwerken, leidinggeven en reflecteren.

Wil je hier meer over lezen? Kijk dan op: De competenties – Honours Programma van de Gymnasia