22 november 2016

Matthijs Dela Haije wint
het Rotterdamse Stadsdictee!

Een leuke manier met taal bezig te zijn

Op maandagavond 21 november heeft Matthijs Dela Haije uit klas 1D het Rotterdamse Stadsdictee gewonnen!

Om brugklasleerlingen op een leuke manier met taal bezig te laten zijn, organiseert de gemeente het Rotterdamse Stadsdictee in samenwerking met de CED-groep. Via voorrondes op scholen zijn de leerlingen geselecteerd die mogen meedoen aan de finale in het Stadhuis. In totaal maken 45 brugklasleerlingen het dictee.

Voor de vierde keer werd het Stadsdictee voorgelezen aan de Rotterdamse leerlingen in de raadzaal van het stadhuis aan de Coolsingel. Dit jaar schreef kinderboekenschrijfster Anna Woltz het dictee met het thema ‘toekomst van het onderwijs’. Zij las haar dictee zelf voor en onderwijswethouder Hugo de Jonge verzorgde de prijsuitreiking.

Matthijs was met slechts drie foutjes de allerbeste van de vwo-leerlingen.Een super prestatie! Van harte gefeliciteerd!